12 kwietnia – Dzień Czekolady

  1. 12 kwietnia obchodzimy Dzień Czekolady. Z tej okazji Krakers z Akademii Krokieta i Lamy postanowił zrobić trochę zapasów. Wybierze się w tym celu na Planetę Czekolady! Brzmi pysznie, prawda?Z tej opowieści ruchowej dowiecie się też czy czekolada jest zdrowa, w jakich ilościach i o czym nie można zapomnieć jak już ją zjemy… https://www.youtube.com/watch?v=lofdvc0-Yh4
  2. Odgadywanie zagadki o czekoladzie.
    Ta tabliczka pilnie zerka,
    Na każdego spod sreberka.
    Może gorzka być lub mleczna,
    Biała, deserowa, ale zawsze jest bajeczna.
    Z orzechami lub nadzieniem
    Rządzi naszym podniebieniem. ( czekolada)
  3.  Obejrzenie prezentacji „Jak powstaje czekolada?  – Rodzic zachęca dziecko do obejrzenia prezentacji o tajemnicach produkcji czekolady. Dziecko dzielą się swoimi spostrzeżeniami. proszę kliknąć na pierwsze zdjęcie a potem przewijać na kolejne slajdy. http://kolorowyswiatkutno.pl/galeria011150.html
  4. Piramida Zdrowego Żywienia – Rodzic zapoznaje dziecko z piramidą zdrowego żywienia. Dziecko nazywa produkty na poszczególnych piętrach piramidy. Wskazuje produkty, które należy spożywać w dużej ilości, oraz te, które można spożywać okazjonalnie.. Dzieli się swoimi wiadomościami i spostrzeżeniami na temat spożywania słodyczy, np. powodują wiele chorób, psucie się zębów, są przyczyną otyłości.
  5. „Wiem, co jem” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ogląda i nazywa obrazki przedstawiające różne produkty żywnościowe, wybiera zdrowych produktów ( otacza pętlą zieloną zdrowe produkty a czerwona niezdrowe). Swobodne wypowiedzi dziecka na temat produktów, którymi można zastąpić słodycze (np. owoce, suszone owoce, pestki dyni, słonecznika, orzechy)
  6. Słuchanie wiersza D. Wawiłow „Zapach czekolady”Przyszedł do nas wujek Władek,

    przyniósł wielką czekoladę,

    z orzechami, z rodzynkami,

    w pięknym pudle z obrazkami.

    Jeśli będę grzecznie siedzieć,

    dadzą mi ją po obiedzie…

    Choć zamknięta jest szuflada,

    wszędzie pachnie czekolada.

    Układanki chcę układać –

    wszędzie pachnie czekolada.

    Gdy na nowy rower wsiadam –

    wszędzie pachnie czekolada.

    Kiedy z lalką sobie gadam –

    wszędzie pachnie czekolada.

    Czy ktoś może mi powiedzieć,

    kiedy będzie po obiedzie?

    Bo nie mogę żyć w spokoju,

    gdy ten zapach jest w pokoju!

  7. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

    – Co przyniósł wujek ?

    –  Jaką rodzaje czekolady przyniósł?

    – Jaki zapach roznosił się po pokoju?

    – Kiedy można było zjeść czekoladę?

    – Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?: 

    Dziecko odpowiada na pytania.

  8. „Słodkie serduszko” – wylepianie szablonu serduszka. Brązowa kartka lub bibuła, klej, szablon serca w załączniku. Dzieci wyklejają szablon serca brązową bibułą lub papierem kolorowym. Można dodać kolorowe kuleczki imitujące np. rodzynki, kolorowe groszki.
  9. Zabawa ruchowa przy piosence „Czekolada” https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

    Dzieci próbują naśladować ruchy z piosenki.

    Ruchy do piosenki

    • podskakujemy
    • młynek 4x
    • do przodu 3 kroki i klaśniecie w ręce
    • do tylu i klaśniecie w ręce
    • podskoki
    • na słowa refrenu mieszamy czekoladę w prawo i lewo

    Propozycje zajęć pochodzą ze strony http://www.kolorowyswiatkutno.pl/wiecej678.html

Dokumenty do pobrania

  • png piramida
    Wielkość pliku: 819 KB
  • png p
    Wielkość pliku: 603 KB
  • png karta
    Wielkość pliku: 129 KB
  • png szablon
    Wielkość pliku: 8 KB