Zabawa ruchowa: „Head, Shoulders, Knees and Toes” https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ&index=35
„W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna. W pudełku sensorycznym są różne rodzaje
farb, pędzli, karton do akwareli, małe blejtramy itp., a także kilka przedmiotów niezwiązanych
z malarstwem. Dziecko za pomocą dotyku stara się rozpoznać, co to za przedmiot. Następnie
dobiera te, które do siebie pasują, i ustala, kto ich używa. • paleta, farby, pędzle, mała sztaluga,
mały blejtram, nożyczki, nici, igła, młotek itp., pudełko sensoryczne.
„F jak farby” – wprowadzenie liter f, F. Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające wnętrze pracowni
malarza. Dziecko wskazuje te elementy, które rozpoznały dotykiem w poprzedniej zabawie.
Podają ich nazwy. Rodzic zwraca ich uwagę na farby.
– dzieci przypinają biały prostokąt – wyraz farby;
– wyklaskują sylaby, przeliczają – przypinają 2 białe kwadraty (2 sylaby);
– wypowiadają kolejno głoski, przeliczają – przypinają odpowiednią liczbę kółek;
– określają głoskę w nagłosie, zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f;
– wyszukują inne słowa zaczynające się głoską f.
Rodzic demonstruje małą i wielką literę drukowaną f, F, dziecko omawia kształt małej litery, zwracając
uwagę na wyróżniające ją cechy, wyszukuje literę w wyrazach do czytania globalnego(dostępne w załączniku). W przypadku imienia Franek – zwraca uwagę na wielką literę F. Dzieci omawiają jej kształt.
Przeczytanie historyjki (zdjęcia z historyjką w załączniku).
Pięciolatki: Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel. •
Sześciolatki: Karty pracy: Praca z KP4.4–5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij