Środa – propozycja zajęć

 
  1. Geometryczne porządki – zabawy matematyczne. Do zabawy potrzebne będą klocki w kształcie figur geometrycznych lub wycięte z papieru o różnej wielkości kwadraty, prostokąty, trójkąty i owale.
Figury – zagadki
Cztery kąty proste
i jeszcze do tego,
cztery równe boki,
co to jest, kolego? (kwadrat)
 
Ma je auto, rower, motor,
hulajnoga ma je też.
Jaka będzie to figura,
na pewno już wiesz. (koło)
 
By zbudować tę figurę,
weź patyczki trzy.
Połącz je końcami z sobą
i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)
 
Dwa są długie, a dwa krótkie,
w sumie cztery boki ma.
Cztery kąty, wszystkie proste,
czy wiesz, jak się nazywa? (prostokąt)
 
  • Owal – zapoznanie z kształtem. Dzieci rozwiązują zagadkę obrazkowo -słuchowa (karta nr 1, w załączeniu poniżej)
Dzieci z wybranych glosek tworzą słowo. Rodzic bez wyjaśnienia prosi by dziecko odszukało owale spośród rozsypanki różnych figur. Po wyszukaniu, sprawdzają palcem kształt, opowiadają  i o  nim, mówią w czym jest podobny, a w czym różni się od innych figur.
 
„Figury przeglądają się w lusterku” – Dziecko ma lusterko. Kładzie wskazaną figurę na podkładce i przykładając lusterko, obserwuje zmiany. Następnie rodzic . prosi, by dziecko wzięło kwadrat i przyłożyło do lusterka tak, by wyglądał jak prostokąt; potem wzięło prostokąt i przyłożyło tak, by wyglądał jak kwadrat, a na koniec trójkąt, by wyglądał jak kwadrat.
 
2. Zabawa „Jajko – masażyk”. Do tej zabawy wykorzystujemy króciutką rymowankę pt.: „Jajko” Beaty Gawrońskiej. Siadamy za dzieckiem i wykonujemy opisane ruchy masażyku. Później zamieniamy się miejscami.
Idzie jajko pod górę (kroczymy palcami dłoni po plecach od dołu do góry).
Zawadziło o chmurę (chwytamy lekko za uszy dziecka).
Na dół się stoczyło (rysujemy pętelki od góry do dołu pleców).
Całe się rozbiło. (obiema rękami
 
3. Zabawa z kodowaniem (Karta nr 2 w załączeniu poniżej)
Poruszanie się po planszy. Używanie strzałek kierunkowych. Zapisywanie skróconego kodu
Wyznacz drogę od żółtej pisanki do niebieskiej. zakoduj ja za pomocą strzałek , a następnie zapisz skrócony kod. Przykład podany na karcie nr 2.
4. Wykonaj kurczaka, zajączka i pisankę z owali- instrukcja wykonania – karta nr 3 w załączeniu
 
 
5.  Piosenka: Znaki Wielkanocy. Posłuchajcie, zastanówcie się w jaki nastrój wywołuje piosenka, jeśli Wam się spodoba spróbujcie ją zaśpiewać lub zatańczyć do niej. https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&t=49s