Wiosna w polu

Propozycja zajęć – czwartek.
  1. https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo Razem z Mery z Kamery wybieramy się na spacer w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny. Będziemy uważnie obserwować przyrodę, naśladować ruchy i nasłuchiwać odgłosów zwierząt. Bajka relaksacyjna z elementami ruchu (ćwiczenia)
  2. Sześciolatki: „Wiosenny krajobraz” – wypowiedzi dzieci z wykorzystaniem KP3.45–46. Dzieci na podstawie ilustracji opowiadają, co się dzieje wiosną w polu (orka, siew zbóż), wymieniają kwiaty i rośliny (sasanka, krokus, leszczyna, wierzba). Dokonują analizy słuchowej nazw roślin – w formie głoskowej. Rodzic prezentuje zdjęcia lub naturalne okazy krokusa i kwitnącej leszczyny. Następnie dzieci rozcinają obrazek i składają ponownie. Obrazek lub kolorowankę można wydrukować, obrazek tylko rozciąć i skleić na osobnej kartce, a kolorowankę jeszcze pokolorować i także rozciąć i nakleić na kartkę.
  3. Pięciolatki: Praca w KP3.38 – przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka. Dzieci uzupełniają ilustrację nalepkami. Mówią, jak wygląda wzrost ziemniaków i czego roślina potrzebuje do wzrostu. Kolorują właściwe obrazki na dole.
  4. „Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną. https://www.youtube.com/watch?v=cVPHfyg3Nv8
1.Była babuleńka rodu bogatego,
miała koziołeczka bardzo upartego.
Ref.fik mik fik mik szwady rydy rydy rach ciach ciach
bardzo upartego
2. A ten koziołeczek swawolny i pusty
wyjadł babuleńce ogródek kapusty.
Ref. fik mik fik mik szwady rydy rydy rach ciach ciach
ogródek kapusty
3. Wzięła babuleńka kijka łozowego,
wygnała do boru koziołka psotnego.
Ref. fik mik fik mik szwady rydy rydy rach ciach ciach
koziołka psotnego.
4. Widział to dziadulek, począł na nią hukać:
— „Idźże mi babulko koziołeczka szukać!“
Ref. fik mik fik mik szwady rydy rydy rach ciach ciach
koziołeczka szuka
5. Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dzieci siedzą wygodnie, słuchają piosenki i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.
– Rozmowa na temat treści piosenki – dzieci starają się odpowiadać na pytania Rodzica cytując jej tekst. Pytania: Co miała babuleńka? Co zjadł koziołek w ogródku? Gdzie baba wygnała koziołka? Co kazał dziadulek zrobić babuleńce?
– Realizowanie rytmu piosenki – dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm dwiema złączonymi rękami. Analiza słuchowa zdań z piosenki – dzieci ilustrują ilość wyrazów stukaniem dłonią o podłogę. Analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów – dzieci wyklaskują i liczą sylaby w wybranych wyrazach. Wyrazy: babuleńka, dziadulek, koziołek, psotny bor, kijek, kapusta.
6.Poćwicz z żabką buźkę – załącznik
Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „POĆWICZ z ŻABKĄ RÓŻNE MINKI Uśmiechnij się szeroko nie otwierając ust Prześ›lij buziaki Uśmiechnij się szeroko, pokazując ząbki Zrób smutną minkę INSPIRACJE NAKAŻDĄOKAZJĘ KAŻDĄ OKAZJĘ”
7.

  1. „Krokusy i przebiśniegi” – zabawa plastyczna. Dzieci 5-letnie dostają płatki kosmetyczne. Każdy rozcinają na pół. Z zielonego papieru wycinają łodygę długości ok. 10 cm i wąskie długie liście. Całość przyklejają do niebieskiej kartki. Z białej kartki oddzierają pasek i naklejają go na dole niebieskiej kartki – to śnieg. Białe płatki kosmetyczne malują żółtymi lub fioletowymi farbami.
Do wykonania potrzebne będą: • okrągłe płatki kosmetyczne, białe, zielone, niebieskie kartki, farby, pędzle, nożyczki, klej
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Dzieci 6-letnie mają kwadratowe karteczki notesowe (nie mogą być samoprzylepne). Przez środek z góry na dół rysują zielony pasek szerokości ok. 2 cm – cała szerokość zamalowana. Kartkę składają w harmonijkę tak, by zielony pasek był na środku. Harmonijkę składają na pół i sklejają. Lekko ją rozkładają. Przyklejają do kolorowej kartki. Z zielonego kartonu wycinają wąskie listki oraz łodyżki i całość składają.
Do wykonania potrzebne będą • kwadratowe karteczki notatkowe, kartki białe, zielone, niebieskie, nożyczki, klej
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Dokumenty do pobrania