Dzień 1 – Cuda i dziwy

Dzień 1

Temat tygodnia: ,,Cuda i dziwy ”

1 .Na początek trzeba przygotować szyfonową chustkę.
Dziecko ogląda chustkę , dotyka twarzy z otwartymi, a potem z zamkniętymi oczami. Podrzuca ją i łapie.
Potem określa jej cechy .

2 .Zabawa na odprężenie

Dzieci tańczą z chustkami przy nagraniu spokojnej muzyki.

3. Zabawa ,,Chustolandia”

Dzieci noszą chustkę na różnych częściach ciała.

4. Dzieci wymyślają nazwę wymyślonej przez siebie planety na jakiej by chciałyby być i rysują ją.

5. f – farby, F – Felek – wprowadzamy literę f

• prezentujemy literę F, f
• wyklaskujemy słowa : farby, Felek, zgodnie z modelem sylabowym (załączniki)
• wskazywanie modelu głoskowego – dziecko przelicza głoski wspomagając się palcami
• podajemy słowa rozpoczynające się głoską f
• wykonujemy polecenia zawarte w załącznikach

6. Zabawa ruchowa – ,,Fotelik”.
Rodzic siada w siadzie rozkrocznym za dzieckiem. Obejmuje dz ramionami i nogami i wspólnie kołyszemy się na boki. Po chwili następuje zmiana ról.

7. ,,Gdzie jest f ?”- doskonalimy umiejętność analizy głosek w słowach

Przygotowujemy 7 szklanek i 1 kubek.
Układamy do góry dnem tyle szklanek ile głosek mają słowa. W miejsce głoski f zamiast szklanki układamy kubek.
Proponowane słowa : flaga, fotel, farby, kufer, lufa, elf, fotograf, telefon.
Można na szklankach ułożyć litery z alfabetu.

8. Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia str 40 i 41