DZIEŃ 4.

1. Posłuchajcie wiersza Agnieszki Galicy ,,Piosenka wielkanocna’’.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
i na święta ci przyniesie moc życzeń.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe,
wśród pisanek będzie biegać po stole.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,
będzie dzwonił, będzie skakał po łące.
• Odpowiedzcie na pytania: Jakie zwierzęta zostały wymienione w wierszu?
W jaki sposób przygotowują się one do świąt? Jak w Waszych domach wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych?
2. Karty pracy str. 60- ćwiczenia grafomotoryczne, rozwiąż zagadki.
3. Teraz zapraszam Was do improwizacji ruchowej (wymyślcie własne ruchy) przy nagraniu utworu. Modesta Musorgskiego ,,Kurczątka i kury z cyklu Taniec kurcząt w skorupkach”.
4. Wykonajcie pracę plastyczną „Pisanka” za pomocą stemplowania (propozycja wykonania poniżej). Jako stempelka można użyć też korka, paluszka, albo zwiniętej w kulkę kartki papieru.
5. Pobawcie się w rymowanie.
Rodzice czytają zdanie dziecko wymyśla rym (może rym się różnić od tych które są podane jako przykład)
Ten kurczaczek to malutki… (zwierzaczek).
To kurczątko to milutkie… (pisklątko).
Mama kokoszeczka znosiła śliczne… (jajeczka).
Malutkie kureczki są jak żółciutkie… (kuleczki).
Malujemy jajeczka w złote gwiazdki i… (słoneczka).
Małe kurczaczki mają mięciutkie… (kubraczki).
Możecie też sami ułożyć swoje rymy związane z tematyką świąteczną.
Może być zdjęciem przedstawiającym ciasto